Sommer 2012 – Dag 3 & 4 – Bella Italia /v Garda

Søndag d. 24.06. – 3. dag

Desværre skulle det om søndag morgen vise sig ikke at være så nemt at komme afsted, selvom det kun tog os ca. 1 time at blive klar til afgang; bilen var blevet afladet om natten og kunne knapt få et forkølet klik frem, når Bryan drejede på nøglen.  Med hjælp fra vore søde danske naboer, fik vi dog til sidst bilen igang og vi kunne komme afsted, selvom det var lidt vemodigt; med det rigtige vejr kunne vi sagtens ha’ blevet på denne plads hele sommeren.

313 km. havde vi foran os ned til Bella Italia i den sydlige ende af Garda Søen og turen gik igen rigtig fint; meget begrænset trafik, dog er Brenner passet altid (i mine øjne) lidt ”spændende” kørsel med en camping-vogn efter sig og vi måtte da også ned i 2. gear et par gange. Når man én gang har oplevet at køre op ad et bjerg i en bil, der blev lidt vel varm, sætter det åbenbart sine spor i éns bevidsthed 😉  Vi havde dog lært lektien sidst, hvor vi kørte ned langs den vestlige søbred MED campingvogn; den tur vil vi IKKE gentage !!

[shashin type=”photo” id=”2047,2050″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Et stk svedig mandfolk, efter at være kommet på plads i 34 graders varme, samt 2 piger på gåtur.

Turen forløb uden problemer og ca.kl. 15:30 ankom vi hos Bella Italia. Første indtryk var i den udendørs reception (pga at det var søndag); 2 yngre fyre stod og tog imod og vi var lidt skuffede over ikke at blive mødt med smil, men korte kontante spørgsmål.  Vi fik et kort med og kunne herefter køre ned og udvælge en plads som overraskende nok ville ligge ret tæt på søen. Det var dog meget smalle veje vi skulle køre på og det så allerede meget optaget ud, så vi valgte den første plads, der var fri lige i nærheden af deres butikscenter og i 5 række fra søen.Vanen tro kom en venlig hollænder hen og spurgte om han skulle hjælpe, så vi var hurtigt på plads. Uden at have vekslet mange ord viste det sig dog, at både Bryan og jeg havde tænkt, at her så godtnok lidt befolket ud og der var noget lidt samlebåndsagtigt over modtagelsen. Den skulle dog ha’ en chance, siden vi nu havde talt om den så tit. Anders havde samme fornemmelse, men pigerne var friske og om aftnen gik vi en tur på pladsen, som virkelig har rigtig mange faciliteter; bl.a. et lille børneland, der åbner kl. 19 (dog koster det eur. 5,- pr. Barn at komme ind og hoppe i deres 3-4 hoppeborge m.fl. ). De suste lige ind og fik hurtigt sved på panden. Så var der pludselig én, der prikkede mig på skulderen; det var da lige en kollega fra H.Daugaard; det var da lidt sjovt, så vi fik lige snakket lidt, mens børnene morede sig 🙂

[shashin type=”photo” id=”2049″ size=”large” columns=”max” order=”user” position=”center”]

Oveni deres voldsomme overnatningspriser, kunne man da også lige får lov at smide 10 euro for 2 piger … grhhh

Om aftnen var der en fin udsigt over søen og hvis man gik ned til stranden – ud af pladsen – var der sikkerhedsfolk, der holdt øje med, at der ikke kom uvedkommende ind på pladsen. Alligevel føltes det ret trængt på vores plads og jeg vågnede om natten ved at naboens småbørn klynkede og jeg troede først det var Caroline, der havde mareridt, så jeg var lige på nippet til at stå op for at trøste hende, men så fandt jeg ud af, at det ikke var i vores vogn klynkene kom fra – heldigvis 😉

Dag 4 – mandag d. 25.06.

Det var nemt at hente morgenbrød – butikken lå næsten lige ved siden af og priserne var rimelige; dog kunne der om morgenen godt være en habil kø af morgenmadshungrende turister.  Så snart morgenmaden, kaffen og juicen var slugt, suste Caroline, Maria og jeg ned til pool området, som vi dagen inden kun havde nået at besøge meget kort; dog havde vi set skiltet, hvor der stod at badehætter var obligatoriske *hmm…   Vi syntes deres prioriteringer var lidt skæve, siden deres brusere ved indgangen til pool området var en anelse misligholdte og ikke blev benyttet — så kan badehætter altså ikke redde den manglende hygiejne i de nedre områder :-/ Klor var der dog nok af, så det skulle nok få bugt med baktusserne – kan man jo ræsonnere.  Vi fik badet en masse og fik også en is i en af deres meget fine pool caféer. Hvad jeg godt kunne li’ var, at der foruden de fine børnepools med springvand og rutschebaner, også var en pool, der kun var tiltænkt motionssvømmere, så de kunne koncentrere sig om deres baner uden at få alt muligt legetøj i hovedet  🙂 Pladsen som sådan indeholdt sådan set alt, hvad man på en ferie kunne få brug for, så dem, der ville bruge tiden på at slappe af, kunne gøre det og gå ud og spise på én af de 3-4 restauranter på pladsen og iøvrigt ikke på noget tidspunkt få brug for at køre/gå andre steder hen.

[shashin type=”photo” id=”2052,2053″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Familien i søen, samt en mulig temmelig hellig person, der tilsyneladende kan gå på vandet 😀

Mens pigerne og jeg brugte tiden på badelandet, kørte Bryan og Anders over til en anden campingplads ca. 8 km. vest for Bella Italia, hvor hans tidl. chef i Brændkjærkirken og hans søde kone, var ankommet samme dag, som vi ankom på Bella Italia; Camping San Francesco.Da vi så hver især mødtes lidt senere igen, ville begejstringen for den anden plads, ingen ende tage, så vi blev enige om at holde flyttedag næste dag og skulle så lige huske at betale idag; det er lige noget, man skal være opmærksom på, da dette åbenbart var en af de pladser, som forlangte afregning dagen før afrejse.  Pigerne var ikke ovenud begejstrede for vandlandet, så der var ingen sure miner, da vi begyndte at pakke sammen, selvom vi efterhånden også glædede os til at begynde at holde rigtig ferie.

[shashin type=”photo” id=”2055,2054″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Et par billeder fra pladsen – vi fik dog ikke taget mange her, da vi egentlig ikke havde særlig meget lyst til at være der