Ferie For Alle – I Børnehøjde

FERIE FOR ALLE – I BØRNEHØJDE

SKREVET AF CAROLINE JENSEN TIL .

Det startede med at min mor og far sagde at vi skulle til ”Camping Messe”. I starten kunne jeg slet ikke huske at vi havde være der før, men så kom jeg løbende i tanke om det.

[shashin type=”photo” id=”3403″ size=”xlarge” columns=”max” order=”user” position=”center”]

Lige kommet ind af døren, og allerede ser det uoverskueligt ud for et barn (også lidt for voksne) 😀

Så begyndte jeg at glæde mig! Men da jeg så kom hjem fra skole, stod de alle sammen bare og snakkede. Jeg fandt så ud af at det var pga. hjulet på vores campingvogn var punkteret, så vi kunne ikke komme af sted før lørdag.

Men endelig kom vi af sted, lørdag formiddag. Da vi ankom var jeg meget ivrig efter at komme inden for. Så jeg fik min far til at gå med. Jeg var allerede meget overvældet da vi først kom ind. Der var jo RIGTIG mange mennesker! Men det var også mega fedt. Der var mega sejt der inde, man kunne høre noget smukt musik lidt længere væk fra.

Det var ret svært at finde rundt, selv om man var ved at være vant til det. Vi gik lidt rundt og jeg synes det hele var rigtig godt sat op. Jeg synes at det hele var meget positivt, og der var også mange forskellige ting man kunne lave der. Fx var der et legeland. Der var mange forskellige ting der inde, b.la. Apollo scenen hvor der var god underholdning med Flying Superkids. De lavede alt muligt mega sejt med sjippetorv og hullahopringe!

[shashin type=”photo” id=”3404,3406″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]
[shashin type=”photo” id=”3405″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Inde i en anden hal var der dyr. Det var ret sjovt at se hvad det var for nogle dyr der var. Der var både slanger, kaniner, skorpioner, edderkopper og fisk. Først var vi lidt bange men så turde vi godt gå tæt på de store slanger.

Til aller sidst rørte jeg faktisk den store konge boa, men den der fugleedderkop kom jeg nu ikke i nærheden af!

[shashin type=”photo” id=”3407″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Løven var der ingen problemer med – den havde hun ret godt styr på 🙂

[shashin type=”photo” id=”3408″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Slangen derimod, var en helt anden sag ! Der skulle MANGE besøg til i hal C, inden man endelig havde det fornødne mod …

Der var også en masse forskellig underholdning. Der var fx nogle dansere som var klædt i indisk tøj og dansede. De var rigtig gode. Der var også nogle musikere som spillede rigtig godt, og specielt! Der var mange gode boder over det hele.

Så var der ”Presse centret”. Der inde kunne man få mad og drikke, både morgen, middag og aften. Der var en VILDT lang campingvogn inde i en af hallene. Vi var inde og kigge i den og jeg tænkte bare: WOAW, Kan jeg bo her??

[shashin type=”photo” id=”3409″ size=”large” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

[shashin type=”photo” id=”3410″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Man kan vist godt sige, at nogen har gjort en smule ud af udklædningen ! 🙂 FLOT

[shashin type=”photo” id=”3411,3412″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

I det hele taget var der gjort meget ud af, at børn også kunne have en spændende dag.

Det var ret sjovt at der var nogle steder hvor man skulle være heldig for at vinde eller finde. Der var et sted hvor man kunne vinde mange penge. Det gik ud på at man fik en lille ”skovl” til at grave i gennem et lille hul. Man skulle grave efter guld. Jeg prøvede det men det var ret svært at få noget sand med op overhovedet. Men det var alligevel sjovt at prøve.

[shashin type=”photo” id=”3413″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Indgangen til “In the Dark”

Inde i en hal som hed ”In the dark” kunne man grave efter små rav stykker. De var ret små men også meget flotte! Man skulle i hvert fald vide hvad man kiggede efter. Det var ret sejt der inde fordi der både var en stor stejl rutsjebane og der var et sted der inde hvor man kunne cykle i sådan en slags bane. Og så var der jo det der med rav. Der var en flot baggrund som skulle forestille en strand lige bag der hvor man skulle grave.

[shashin type=”photo” id=”3414″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Her skulle der graves efter rav på stranden. Det var heldigvis noget nemmere end det andet guldgraveri.

Der var mange dyre hoveder inde i en anden hal. Jeg kunne simpel hen ikke lade være med at tage nogle selfies med dem 😀 Bare for sjov.

Jeg var meget imponeret over en kæmpe bus som stod der inde. Der var vildt bløde sæder og blåt lys i gulvet. Den var lang og meget flot. Sådan en ville jeg da godt kunne sidde i, i lang tid! Den var så sej og dejlig!

[shashin type=”photo” id=”3415,3416″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

En lækker bus. Man sidder altså noget bedre i en moderne bus, end i et moderne fly …

Kan ikke lige huske hvor det var henne, men inde i en af hallerne var der en kopi af New York. Det var RET sejt! Vi gik længe rundt og kiggede på det. Det lignede jo på en prik! Det var ret vildt at man kunne lave sådan en præcis kopi af sådan en stor by.

[shashin type=”photo” id=”3417″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Amerikansk tema i år, med brandbiler, Frihedsgudinden osv.

[shashin type=”photo” id=”3418″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Fadølshaner på brandbilen. Farmand krydser fingre for at de var “Live” Blev dog skuffet 🙁

Jeg TROR at det var inde i hal M hvor der var sådan en FALCK ambulance som var lavet ud af LEGO. Der var både lys i lygterne OG så lignede den en ægte ambulance bort set fra at den var en lille smule mindre. Jeg var stadig ret imponeret over den.

En anden ting jeg også var meget overrasket over var hvor mange der var kommet der for at campere. Der var VIRKELIG mange! Utallige campingvogne, auto campere, og ét telt OVER det hele! Det var forbløffende hvor mange der var. Jeg tror faktisk aldrig at jeg har set SÅ mange mennesker samlet på ét sted! Der var i hvert fald mange flere end jeg havde regnet med.

[shashin type=”photo” id=”3419″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Caroline ville frygtelig gerne, have kørt messen rundt på denne lækkerbisken. Det rakte opsparingen dog ikke lige til i denne omgang …

Søndag morgen da vi kom der ind var der nogle kæmpe bamser som lavede den såkaldte ”Minidisco”. Det så ret sjovt ud. Da vi gik forbi det var der en kvinde som tog fat i min arm og gav mig et refleks armbånd. Sådan var det mange steder rundt over det hele. Syntes selv at det er ret godt tænkt. Fx børn, mange børn går selv i skole og nogle glemmer at få reflekser på, så det er da ret godt tænkt.

[shashin type=”photo” id=”3420″ size=”large” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Palmer, blomster og det hele – det er næsten som at være sydpå.

Da vi så kom hjem synes jeg at det kunne være sjovt at lave sådan et presse kort til vores hund Fie. Så det gik jeg i gang med lige da vi kom inden for døren derhjemme. Jeg ved ikke hvorfor jeg gjorde det jeg synes vel bare at det kunne være lidt sjovt hvis hun også fik et.

Det kom til at ligne ret godt det rigtige pressekort som vi andre fik. Men hun var godt nok også træt efter den messe. Selvom hun ikke var med der inde var hun stadig træt ligesom alle os andre! Jeg synes i hvert fald at det var en RIGTIG god og sjov messe. Glæder mig til næste år når vi kommer igen!

[shashin type=”photo” id=”3421″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Fie havde ikke meget til overs for en feriemesse. Fie døbte den “Møgmessen” 😀 Det hjælper åbenbart ikke for en Vuffer, at have pressekort 😀

[shashin type=”photo” id=”3422″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Utrolig at man lige “sejler” en gammel kutter til Herning – bare sån lige for en weekend.

[shashin type=”photo” id=”3423″ size=”xlarge” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

Denne havde være noget sjovere at køre til Herning på 🙂

[shashin type=”photo” id=”3424″ size=”large” columns=”1″ order=”user” position=”center”]

En luftballon kan vi da heller ikke undvære på feriemesse 🙂