Californien 2016 – Dag 13

Dag 13 – 28. November 2016

Kim snupper Chevy bussen og suser afsted ned mod Monterey. Han skal på Whale Watch tur med en stor båd. Det viser sig desværre – efter at han har kørt de 200km derned – at det blæser for meget denne dag, så alle ture er aflyst 🙁 Surt. Imens har Stefan og jeg startet dagen på en Ihop restaurant, så vi kan få noget morgenmad i skrutten.

Mere bacon, tak 😀

Vi bestiller en omelet hver, med extra avocado on the top. Det viser sig at været et kæmpe bjerg af mad – og så der endda 3 pandekager on the side. Der er sgi ikke noget at sige til, at de amerikanere ind imellem har en vældig størrelse … Nå men prisen er nu ok – 140kr p.p. inkl alt det kaffe vi kan drikke. Vi er så mætte så vi lige må lægge os en times tid og slå mave. Måltidet har været så solidt, at vi rent faktisk ikke får mere at spise denne dag 🙂

Vi vælger dog en lidt sundere model, og det smager helt fantastisk. Ihop kan anbefales.

Fed tagterrasse lige overfor motellet. Helt nye lejligheder – tvivler på det er noget for den gennemsnitlige lønmodtager …

Efter vi er kommet til os selv igen, snupper vi en Uber bil ned downtown San Francisco. Vi skal se om vi kan fange en af de berømte sporvogne, der snegler sig op og ned af byens meget stejle gader. Vi finder en på toppen af Russian Hill ned mod centrum. Vi aner ikke hvor og hvordan man betaler, så vi bliver enige om at det nok er gratis for turister …

“Dude, se hvad jeg har fundet” 🙂

Stefan har fundet den snoede del af Lombard Street. 8 hårnåle sving på 400 meter !

Herfra er der også fin udsigt

Pludselig er sporvognen der, så vi skynder os at hoppe ombord.

Der er da heller ikke nogen der brokker sig. Downtown får vi shoppet til familien derhjemme. Det bliver til en tur i Victoria’s Secret, Macy’s samt en tur i Golden State Warrior’s egen butik i et andet center. Tænk sig – en hel butik kun med Warriors merchandise – Heaven 🙂 Priserne er dog helt vanvittige, så det bliver kun til et par T-Shirts der var på udsalg.

Nej – det er ikke kameraet der er holdt skævt – S.F. har bare nogle hældninger på vejene der vil fremad !

Macys’ juletræ på Union Square. Efter min mening, er det sådan et juletræ skal placeres.
Omgivet af palmer, varme og BLÅ himmel 🙂

Himmerige for Warriors fans 😀

Vi hopper i en anden Uber vogn hjem – genialt koncept. Jeg skal igen til basket. Denne gang er det Atlanta Hawks der kommer på besøg. Det viser sig dog at Kim kører rundt med min billet i Chevy bussen, så han må give den gas hjemad og er nødt til at køre mig ud til hallen, for at kunne nå det til kampstart. Hawks er et bedre hold end Timberwolves der var på søg den anden dag, så jeg forventer en noget mere hektisk stemning i hallen. Og det skal jeg da lige love for – kampen er tæt hele vejen igennem. Det sidste kvarter er så vildt. HELE hallen – 19.556 personer – står op og råber og skriger – det er et inferno af dejlig larm og stemning 🙂 Heldigvis vinder mine drenge – som de nu plejer at gøre for tiden 🙂 Jeg napper toget hjem, sammen med 10.000 andre fans – er hjemme ved midnatstid og hopper på hovedet i seng – vi skal op kl 05 næste morgen 🙁

Macy’s kan vist godt li’ juletid 🙂 Det er nok noget med mange $ i kassen.