Sri Lanka 2025 Dag 1+2 – ja, vi måtte afsted igen ;)

Sri Lanka tur 2 har nok ligget lidt i kortene siden sidste oktober, hvor vi tog afsted og fik det bedste ud af det, på trods af et beskadiget ledbånd. Billetterne kon i hus, og så var det bare at vente til at det blev NU :D. 

Weekenden inden havde vi en megahyggelig familietur til Heide Park, selvom vi var rendt ind i en omgang corona; det var min 60 års fødselsdagsgave fra børnene og husbonden :D. 

Så er ferien igang 🙂 Efter en nat på et middelmådigt Best Western Hotel, starter ferien i Eventyr Lounge i CPH terminal 3. Desværre var vi så pressede på tid at det kun blev til en tisstår og kop hurtig kaffe

Fredag d.17.okt tog vi toget til Kastrup for at være sikker på at nå fly afgang kl. 9:05. Det hele gik som smurt – indtil vi ankom til lufthavnen; bøvl med indtjekning – der var åbenbart noget med visum’et, der først kunne verificeres ved afgang. Så blev vi afvist ved Security fordi boarding passet med printet for dårligt .. tilbage igen .. få printet et nyt. Efter Security stod vi i kø til pas kontrol og det gik ikke hurtigt 🙁 Vores tid i loungen var reduceret over en halv time allerede … Til sidst drillede Priority pass på min tlf., så der gik yderligere ca. 15 minutter, så da vi endelig kom ind, måtte vi sluge en kop kaffe og lidt kedelig morgenmad (Eventyr lounge skuffede denne gang) og så afsted til gaten. 

På plads og klar til afgang – på economy class … 🙂

Flyveturen fra Kastrup til Doha var rigtig fin; så godt som ingen turbulens og en meget blød landing. Jeg var en smule forkølet stadig, så jeg havde nydt turen og set de sidste afsnit af Yellowstone :D. 

I Doha lufthavn har de alt, hvad man kan købe for penge .. og jeg manglede en ny tlf. og prisen her var god, så den blev købt , hvorefter vi hyggede os i en lounge indtil afgang mod Colombo.

Skoven i Doha
Zoologisk have har de skam også – arkitekterne har vist haft nogle Frie Midler der skulle brændes af 🙂
Lounge besøg i Doha vældig fin mad, og bredt udvalg i kolde drikkevarer 🙂

Denne etape havde vi glædet os til, da vi havde flottet os med en business class oplevelse. Det var ikke så ringe endda, omend jeg fik voksen skældud, da jeg filmede indgangen dertil – det mås man ikke – åbenbart . Maden var uovertruffen – serveringen ikke set bedre og hvis man havde haft ro i måsen til at få en lur, kunne sædet flades helt ud, men pladsen er nu stadig en anelse trang – ihvertfald til at finde en god sove position.

Business Class – en første gang for os. Opsparede bonus point kunne lige nøjagtig give en ordentlig omgang luxus
Små portioner men hver især en smagsbombe og oplevelse i sig selv
Lille magre Gitte var kun 95% imponeret over pladsen – Store Bry var dog helt på 100% 🙂 At ligge udstrakt i en flyver om natten kan sgu noget 🙈

Vi ankom i Colombo kl. ca. 2 om natten lokal tid .. og her var skyerne skyld i en ret pludselig  turbulens, men det var der så også en forklaring på – regnsæsonen er ikke helt slut endnu !!  

Bagagen kom overraskende hurtigt og vores chauffør fra hotellet var klar udenfor. Som sidst havde vi booket overnatning hos Hotel Limeshine. En halv times tid senere var det godnat og tak. 

Tuk tuk afhentning og våd køretur til Athulya Villas

Efter 5 timer på langs = stadig i søvn underskud, måtte vi op og få lidt morgenmad, så vi kunne overholde vores aftale med Tuk tuk Rentals kl. 10:30. 

Efter den obligatoriske træningstur, blev vi overladt til os selv. Tilbage til hotellet efter vores bagage og så afsted mod Athulya Villas, som vi har glædet os til lige siden sidste oktober. 

Gensynsglæde med indkørslen til Athulya Villas. 11km fra nærmeste større vej. Højt oppe i et bjerg, og temmelig jungle agtigt, dog på den civiliserede måde 🙂

Bryan kører tuk tuk som en pro; selv det at skulle køre i venstre siden, kom hurtigt tilbage. Der var meget trafik og vi skulle køre 98 km. – det kom til at ta ca. 5 timer. Da vi havde ca. 40 km tilbage, blev himlen foran os mere og mere sort, men det vi ca. 10 km senere oplevede, var VILDT. Vi måtte holde regnpauser, men måtte til sidst bare køre igennem det. Det bliver tidligt mørkt her og hvis vi ikke nåede frem før solnedgang, ville vi ikke kunne kigge ud af forruden for dug. En motorcykel overhalede os midt i en kæmpe sø – tak for det – her blev vi våde, selvom vi havde slået regnslaget ned; måske griner han endnu .. *grrr 

Vores faste bord. Vi var endda de eneste gæster overhovedet – akkurat som sidste år, men vi kommer jo så også lige i slutningen af regnsæsonen.

ENDELIG nåede vi frem – og vi havde lige nået at købe et par øl i en winestore lige inden. Vi blev ikke genkendt ved første øjekast – først da jeg nævnte deres overtrufne Passion margarita, gik der et lys op for ham og han begyndte at grine “oooohhhh it’s you !!”  *heheheh … det var jo lige dele sjovt og også lidt hmmm … jeg fik altså kun een,  hver af de 3 aftener vi var her sidste gang :P. 

Og det regner …. Bassinet i midten af restaurant var 100% fyldt idag – sidste år var den tom

Det tordnede og lynede stadig .. og stod ned i stænger hele aftenen, men vi fik en dejlig omgang Rice and curry, som bare er lækkert her. Til min forkølelse havde de liiige en urtete, som ville kunne hjælpe og det gjorde den faktisk. Endelig fik vi noget seriøs søvn; jeg fik 10 timer – lidt mindre til Bryan, men nu – mandag d. 20 . Okt – er vi bare klar til at indtage Sri Lanka – regnen holder heldigvis pause indtil det bliver eftermiddag – det ved de lokale her alt om 🙂 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *