Sommertest af Kampa Croyde 6 Classic Air telt

Sommerferie 2016 i Italien i et Kampa Croyde 6 Classic Air telt

Gennem www.Altomcamping.dk  har vi fået fornøjelsen af at teste et stort lufttelt fra Kampa og forventningerne er høje til det flotte 6 personers polycotton telt. I det nedenstående kan I læse om teltet levede op til forventningerne 🙂

Vi er spændte på teltet, som i nedpakket stand, vejer 43 kg. og fylder det halve af vores bagagerum (på en Peugeot 407 st. car) og som skal danne basis for en længe ventet sommerferie i et varmt Italien. Vi prøveopsætter teltet weekenden før afgang og det går som en leg, selvom vi aldrig har prøvet det før, og det tager ca. 10 minutter at pumpe luft i de i alt 5 luftkanaler, og få nogle pløkker i jorden. Med teltet følger også en perfekt formet presenning, som placeres på jorden før end teltet lægges ovenpå.

01-jul-2016 15:42, SAMSUNG NX300M , 5.6, 18.0mm, 0.004 sec, ISO 100

4 pløkker i hjønerne – så er det ellers bare at pumpe løs.

Teltferie i Italien med en Euro trailer fra Camp-let

Da vi bestemmer os for, at holde vores sommerferie i Italien i telt i år, fulgte den næste tanke helt automatisk med; hvordan får vi plads til alle vore pakkenelliker, når vi ikke har vores campingvogn med til at rumme dem !?  Husstanden tæller 5 personer og en hund og teltet vi skal ha’ med vejer 43 kg. og fylder ca. det halve af vores bagagerum på vores Peugeot 407, st.car. Derudover er det jo ingen hemmelighed at teenagere ikke må gå ned på udstyr m.m. hvis det skal blive en god ferie ;-P

29-jun-2016 14:56, HUAWEI HUAWEI MT7-L09, 2.0, 3.79mm, ISO 50

Dagen inden afgang ville jeg lige have lavet en streamer til bilens motorhjelm, da ”mit” baskethold lige et par dage før var endt på 2. pladsen i slutspillet … og det gav også nogle gode basket samtaler, med andre fans undervejs på ferien J  Jeg fandt efter lidt søgen www.ok-skilte.dk, der kunne lave dem med det samme, så de kunne afhentes stort set med det samme  (kun 25km fra hvor vi bor) – og det var endda til meget favorable priser. Vi vil også gerne have en stor en på campingvognen på ca 120x120cm, så prisen blev lige fortjekket – ca 600 DKK – det kan da ikke gå helt galt 🙂 Nå, mere om det en anden gang.

Ferie på Camping Union Lido’s Dog Camp

Ferie på Camping Union Lido’s Dog Camp (“Fido” pladserne) 2016

Camping Union Lido i Cavallino er én af de rigtig store campingpladser her ved adriaterhavets nordligste kyst; beliggende  ca. 25 km. fra Venedig  og er Italiens første 5 stjernede campingplads. Her har vi nu tilbragt en uges tid og er blevet noget klogere på det lille hjørne af Italien:

Vi har reserveret en dejlig stor plads på Dog Camp, som er et relativt nyt koncept på Union Lido. Det første indtryk, da vi ankommer lige over middag fredag d. 1. juli, er at her ser velplejet og indbydende ud. Alle campingpladser i Italien (ihvertfald dem vi kender) holder middagslukket og her gælder tidspunktet fra kl. 13 til kl. 15 som siesta. Vi bliver derfor nødt til at gå lidt rundt indtil vi om en time må få vores bil og vore pakkenelliker med ind.

05-jul-2016 16:54, SAMSUNG NX300M , 6.3, 18.0mm, 0.004 sec, ISO 200

Velankommet byder Union Lido velkommen med hele 5 check-in assistenter, der kommer hen til bilerne og checker gæster ind. Alt sammen klaret gennem bilruden 🙂

Ferie For Alle – I Børnehøjde

FERIE FOR ALLE – I BØRNEHØJDE

SKREVET AF CAROLINE JENSEN TIL .

Det startede med at min mor og far sagde at vi skulle til ”Camping Messe”. I starten kunne jeg slet ikke huske at vi havde være der før, men så kom jeg løbende i tanke om det.

27-feb-2016 16:33, Canon Canon PowerShot SX210 IS, 3.1, 5.0mm, 0.02 sec, ISO 800

Lige kommet ind af døren, og allerede ser det uoverskueligt ud for et barn (også lidt for voksne) 😀

Så begyndte jeg at glæde mig! Men da jeg så kom hjem fra skole, stod de alle sammen bare og snakkede. Jeg fandt så ud af at det var pga. hjulet på vores campingvogn var punkteret, så vi kunne ikke komme af sted før lørdag.

Sommerferie 2015 – Schwarzwald – Del 2

Sommerferie på en bondegård i Mühlenbach (Schwarzwald) 2015

Tirsdag morgen/formiddag kan nogle af os godt mærke efterveerne af vandreturen i knæ/hofter. Maria på 13 er blevet svært glad for højhælede sandaler/sko og selvom jeg prøver at dele ud af mine erfaringer med den slags fodtøj, så bliver man nødt til at høste erfaringerne selv; desværre – det hævner sig jo på bevæge-apparatet :-/ Dagen skulle primært foregå i Friluftsbadet i Haslach (Freibad), som vi ovenikøbet kan komme gratis ind i pga det turistkort vi har fået ved indmeldelsen her på Vetterhansenhof. Da vi kommer dertil er der naturligvis ikke adgang for hunde (ikke, at vi ville smide Fie i poolen, men finde et skyggefuldt sted på græsset, hvor hun kunne sidde skiftevist med nogen af os); ikke specielt overraskende, så vi daffer et smut ned i Altstadt, som ligger i kort afstand mens de andre bader –

30-jun-2015 12:56, SAMSUNG NX300M , 9.0, 18.0mm, 0.002 sec, ISO 200

30-jun-2015 12:14, SAMSUNG NX300M , 7.1, 18.0mm, 0.003 sec, ISO 100

Et Freibad af en noget højere standard, end vi ellers har oplevet i det tyske førhen. Meget positiv overraskelse !

Sommerferie 2015 – Schwarzwald – Del 1

Sommerferie på en bondegård i Mühlenbach (Schwarzwald) 2015

Da vi begynder at tænke på sommerferie er det i starten af en kold, mørk januar. Vi ved på dette tidspunkt, at Bryan må overlade første- og andenvalget mht sommerferie til kollegerne og kan derfor kun holde 2 sammenhængende uger; uge 27 og 28. Da vi får det slået fast tænker vi også, at vi måske ikke orker at bruge helt så lang tid på transport, som tilfældet normalt ville være. Umiddelbart ville vores campingvogn jo være en helt naturlig base for os, men da Bryan d. 7. januar præsenterer hjemmesiden for www.vetterhansenhof.de for os, er vi alle åbne for idéen; Anders på 14½ er nok i særdeleshed glad for udsigten for en smule forandring (læs; en smule mere privatliv). Desuden kan vi campere når vi kommer hjem igen. Lidt spændende er det jo også at finde ud af, hvilke fordele og ulemper der er ved at tage af sted uden vores ”sneglehus”. Vi får i hvert fald bestilt og behøver dermed ikke at spekulere så meget på destinationen indtil afgangstidspunktet.

28-jun-2015 15:34, HUAWEI HUAWEI MT7-L09, 2.0, 3.79mm, 0.001 sec, ISO 50

Et billede som dette, sælger jo nærmest sig selv ! Havde det så bare været en campingplads, der lå der midt på bjerget …

Herretur til New York 2015 – Del 5

30/1-2015

Fredag morgen – det er sån lidt den dumme dag i dag. Vi skal først flyve hjem sent iaften, men skal være ude af hotellet kl 11, så vi har ingen base i dag … Vi har betalt for hotellet til kl 11.00, så 10.59 smækker vi døren bag os, og hopper i hotel taxa’en (elevatoren) ned – checker ud, og begiver os ud på en sidste tur rundt i byen. Vi når hele 100 meter henad gaden, inden en souvenier butik lige skal tjekkes – jeg vender dog om og går tilbage til hotellet, vil godt lige ha niflet en sidste gang – det er jo ikke fordi det myldrer med offentlige toiletter 🙁 Efter lidt indkøb, bliver vi enige om, at aflægge Grand Central Station en besøg. Dels fordi det er en ovenud fantastisk flot banegård – dels fordi …. Det er dejligt varmt derinde 😀

30-jan-2015 11:24, SAMSUNG NX300M , 4.5, 30.0mm, 0.006 sec, ISO 100

Grand Central straight ahead 🙂

Pisa – Forår 2015

Mini ferie i Pisa, Lucca, Firenze og Cinque Terre d.21.-26.5.15

Bryan tog førertrøjen på, mens jeg lå underdrejet med en mavevirus og bestilte billetter til Pisa — om det var det eller det faktum, at jeg efter 18 år i samme firma nu havde fået chancen for at prøve kræfter med et nyt arbejde, der fik drevet baktusserne på flugt vides ikke; men en tur til Pisa – kun Bryan og jeg – ville være en helt perfekt overgang fra et vådt og kedeligt forår til en forhåbentlig uovertruffen og varm sommer samt en chance for at kunne generhverve lidt energi og også pleje parforholdet.

Vi fløj med Ryan Air (beklager, men de ER altså bare de eneste der gider at flyve fra Billund og direkte til destinationen) fra Billund kl. 14. Farmor var ankommet om formiddagen og med hende i hjemmet kunne vi trygt koncentrere os om os selv; hun er GULD værd !!!

26-maj-2015 10:07, HUAWEI HUAWEI MT7-L09, 2.0, 3.79mm, ISO 50

Forhadte Ryanair flyver direkte til alle de dejlige destinationer – fra Billund 🙂
Man kan sige meget om deres metoder, men at skulle give 3x så meget + 3x så lang rejsetid over CPH – Nej Tak