Igen blev Tessie pakket sammen og vi sagde farvel til dejlige Cecina. Næste mål var lidt uklart, men vi havde sat næsen op efter Berchtesgaden,som i den grad også fortjente et gensyn. Dog havde Bryan fået noget i kikkerten; vores pavillon kunne godt være et nummer større siden vores bil også havde haft lidt vokseværk, siden sidste år, hvor vi satte om fra en 3’er til en Y’er. Dermed blev gps’en indstillet til Graz, hvor campingbiksen, som havde en større pavillon til salg til rimelige penge – stadig til luft.

Vi var godt trætte efter den vanvittige cykeltur, så da vi havde spist var det bare at sige GODNAT og kravle ind i Tessie. Det blev søndag og en oplagt rejsedag, så vi stod tidligt op og fik pakket sammen og kørte ud af pladsen kl. 9:15 – med kurs til færgen i Portoferraio.

Del 2 – Elba på cykel – ikke for sarte sjæle …..

Dag nr. 7 på vores ferie starter på den fine, lille ø, Elba med en ordentlig spand kaffe og naturligvis intet andet end et par nødder. Bryan har tilrettelagt en rute ind til Portoferraio, hvor Napoleon tilbragte et års tid i eksil. Her bor ca. 12000 mennesker ud af Elba samlede indbyggertal på ca. 31700. Øen er 27 km. lang og 18 km. bred – kyststrækningen er på i alt 147 km.. Der ligger en lille lufthavn under en km. fra campingpladsen, så her får vi de små transportfly meget tæt på, når de drøner hen over stranden lige udenfor pladsen.

Det er simpelthen igen blevet tid – efter at ha’ forsømt denne opgave i flere år – at
vedligeholde vores blog med et splinternyt kapitel af “Ferier a l’a Jensens”, som jo sjældent
er helt efter bogen 😉 Vi starter med den nyeste – for nu at drage nytte af stadig at ha’
detaljerne nogenlunde friske i hukommelsen 🙂
Da børnene nu er blevet voksne og forståeligt nok nu drager ud i verden og samler minder
med andre end os 2 gamle, står det os mere frit for, hvor og hvordan vore ferier skal forløbe.
At vi i mellemtiden har skiftet vore 2 dieseltrampere ud med 2 elbiler, var der ikke mange,
der kunne forudse, men ud fra mange betragtninger ( ALLE betragtninger faktisk ), så var
det det eneste, der gav mening. Bryan startede med at køre til München, hvor han fik en
utroligt god kontakt til en sælger af en Tesla 3 Longrange. Det blev til 2 mere, før end den blev
skiftet ud med en Y’er. Han så youtube videoer med primært en fyr, der kaldtes “Tesla Björn”
og her kom tippet med en madras bagi (sæderne bagi tages ud). Det fik vi testet på ferien
2022 og flere gange efter – dog hele tiden med tanke på, at vi kunne booke en overnatning,
hvis det blev for træls, men det har ikke været tilfældet endnu.

Ned med cyklerne – ud med borde og stole m.m, og vi er klar til at nyde solnedgangen 🙂
Sengen bag i Tessie er klar til en nattesøvn.

Efter vores dejlige sommerferie i Alsace med vores nye Camplet Passion og én elcykel, så vi allerede frem til – om Corona ville gi’ os lov – vores næste ferie, der skulle gå til Toscana i september. Skulle vi mon være heldige, at Europa igen var åben og i så fald, så skulle den ha’ én på frakken, for ingen ville kunne spå om, hvornår vi igen blev lukket inde .. så vi optimerede endnu engang … ved at købe en elcykel mere ;-P  Jeg har ellers været lidt forbeholden, da jeg synes det var lidt “fesen” at blive så komfortabel ikke at udfordre sig selv på formen, MEN må så også indrømme, at turene kan blive længere uden at man sidst på dagen føler at man er døden nær efter 60 km. og det kan man jo kun holde af.

Bryan og jeg kørte afsted lørdag d. 5. sept. ved 14 tiden. Caroline og Anders havde kun sig selv og Cola (katten) at passe; Fie (hunden) havde vi kørt op til Farmor i Horsens og Maria var stadig i Århus (uddannelsespraktik)- win win for alle 🙂  Fryseren og køleskabene var fyldt op og de havde fået et betalingskort til nødstilfælde (yeah right – McDonalds ville nok nyde godt af det kort ;-/  )

Vi fandt det bedste hotel i Melsungen 🙂 ud af ca 1 mulig …

2020 .. året, hvor en ny virus har indskrænket friheden for os alle i større eller mindre grad – ikke mindst i overvejelserne om hvor sommerferien skulle holdes og hvordan.
Da vi nærmede os uge 27 havde vi besluttet, at smittetrykket og vejret i Europa skulle være det afgørende for destinationen og at det naturligvis skulle foregå i bil med vores splinternye, lækre camplet, Passion (som blev hentet 3 dage før afgang)- med annex, ekstra solsejl m.front/sider og køkkensolsejl. Camplet’en skulle lige danne ramme om Anders’ studenter
fest om lørdagen – som iøvrigt var en succes; den kunne simpelthen indeholde 30 glade, sultne nyudsprungne studenter i vores have 😀

Spritny Camplet – Waaoow – første gang vi har haft en helt ny anhænger 🙂

En uge i januar på Gran Canaria

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har svært ved at holde dampen oppe i januar måned, så Bryan mente vi hellere måtte prøve noget nyt så som at ta’ en uges solferie i denne meget lange, meget mørke måned.

Er der en bedre måde at starte ferien på? Loungen Airport Plaza i Hamburg Airport 🙂 Har reddet mig et Mastercard Platinum til fornuftige $ – det giver gratis adgang i lounge for kortholder + 150kr for gæster. Det er det hele værd 🙂
Der er endda en rygekupé med lædermøbler, og udsigt over indtjekningsområdet …

Lemgo – anden del af Sommer v. Mosel 2018

Det var et “på gensyn” til Camping Landal Sonnenberg v. Leiwen og Mosel floden og vi kørte afsted i 2 biler mod det nordligere Lemgo, som Bryan havde fået sat på turplanen. Vort mål var Campingpark Lemgo, som ligger ved A2 og det kørte bare deruda’ selvom A1 havde vist bisser på vej nedad, var det noget bedre opad og A2 var den rene svir. Ca. 400 km. blev tilbagelagt og vi var noget skeptiske, da campingpladsen var lidt svær at forestille sig skulle ligge midt i byen, men jo – den var god nok – og den overraskede meget positivt. Da vi fandt pladsen blev vi mødt af en meget sød dame i receptionen; vi var lutter smil, da vi kørte frem til den plads som vi havde set os ud, da vi blev vist rundt. Vi var lidt bekymrede for bilstøj o.lign. men der var overraskende stille. Der var mange fastliggere på pladsen, så vi blev holdt øje med men ikke nedstirret — vi var allerede solgte.

Pladsen var på ingen måder prangende, men det var hammer hyggeligt alle steder 🙂