Sommer 2012 – Dag 1 & 2 – Østrig

Sommerferie i uge 26, 27 og 28 – 2012 med start i smukke, dejlige Østrig og det uundgåelige, dejlige Italien.

Vi har absolut ikke ventet længselsfuldt, længe og været klar til at lave hjulspin i indkørslen de sidste 3 mdr. … og så alligevel – jo 🙂  Sommeren har jo ikke været ret tilstede hjemme i DK, så selvom vi igen håbede til det sidste på at få en uvurderlig oplevelse hjemme i smukke DK, så ville vejret bare ikke være andet end træls – kun Pinseferien i Vorbasse var helt i top.

Desværre kunne vore planer om en tur til Normandiet og Loire Dalen ikke honoreres, da temperaturerne ikke ville meget højere op end et par og tyve grader og det gjorde jo så plads til at vi kunne komme til at kigge lidt nærmere på en af de pladser ved Garda søen, som vi så tit er kørt forbi og så så lækker ud; Bella Italia og siden vi nu pga begrænsninger mht tidspunkter af ferien, blev nødt til at starte ferie allerede i uge 26 for at kunne holde 3 ugers sammenhængende ferie, kunne få en relativ betalelig ferie på denne ellers temmelig dyre plads, så blev det sådan.

Fredag d. 22.6. kl. næsten præcist kl. 19 kørte fam. Jensen ud af lommen i Åparken og underligt nok var der ingen, der indenfor de næste 50 km. kom i tanker om noget vigtigt vi havde glemt, så ferien var skudt igang og vi kunne læne os tilbage og stole på at Hr. Jensen (efter at have sovet ekstra længe til kl. ca. 14:30 om eftermiddagen efter den sædvanlige nat på arbejdet), kunne være frisk til at køre os den lange tur ned til pladsen i Østrig, som han havde prikket ud via Camping Cheque bogen; ”Camping Seeblick Toni” –  1152 km. fra start i Lunderskov.  Turen gik rigtig fint; jeg har personligt et horn i siden på Kassel bjergene; kan ikke li’ den lyd vores motor på vores trofaste, loyale Peugeot 407, giver fra sig når det henholdsvist går op og ned ad de temmelig skrappe stigninger/nedkørseler på den lange strækning som Kassel bjergene strækker sig over.  Det er jo blevet lidt anderledes siden vore camp-let/telt-dage … selvom det altid er gået fint, så kan jeg ikke li’ at udfordre skæbnen. Derfor valgte vi at køre over Leipzig, og nedaf østsiden i Tyskland. Som sidegevinst er der heller ikke skyggen af trafik derovre 🙂

[shashin type=”photo” id=”2028,2029″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

På plads på den super luksuriøse Seeblick Toni

Camping Seeblick Toni nåede vi – uden problemer på motorvejene – ca kl. 10:21 lørdag formiddag. Pladsen er den sidste af 3 pladser man kører ind til ad samme indkørsel, og det er uden tvivl den bedste. Det var kærlighed ved første blik; SÅ smuk en beliggenhed og vejret var os nådigt stemt, så vi blev mødt med 21 grader istedet for de 12, som vi var forberedte på fra DMI. Selvom vi havde fået sovet; os 4, der ikke havde haft øjnene fæstnet på vejen de sidste 15 ½ time, så var pladsens format ikke til at tage fejl af; faktisk tror jeg det er den smukkeste og mest luksuriøse plads vi endnu har besøgt; vi skal helt sikkert besøge den igen.

[shashin type=”photo” id=”2030,2031,2032,2038″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Meget fine forhold 🙂

Receptionisterne var meget autentiske; 2 damer klædt i tiroler kjoler; meget smilende og professionelle (noget vi sætter stor pris på efter at have prøvet det modsatte lidt for ofte !!) Straks kom der en herre i en golfvogn, som anviste os en plads, hvor vi kunne lade bilen stå foran vognen uden at koble fra, siden vi skulle videre næste dag. Jeg havde spottet en sti, der gik udad og efter at have været oppe i receptionen og gi’ besked om pladsens nummer, cyklede Anders og jeg en tur ud ad den sti og vi blev ikke skuffede; stien førte hen til søen og langs søbredden igennem en rigtig fin skov – stien var meget benyttet af både mountainbikere (som os) og løbere. Eftersom jeg har en del cykelferier bag mig, er det en helt utrolig dejlig berigelse at kunne få sin cykel med sig på ferie; stadig mener jeg at det er på cykel, hvor man virkelig mærker naturen og sig selv på den bedst tænkelige måde; man kan blive helt høj af at finde en godt gemt perle af en cykelsti i naturen. Heldigvis tyder det på, at jeg har fået børnene til at skatte disse cykeloplevelser allerede, så det er jeg rigtig, rigtig glad for. Anders var ligeså begejstret som jeg og udsigten til de smukke bjerge og den klare sø, så vi glædede os allerede til at se nærmere på pladsens egne faciliteter og det skulle vise sig, at vi ikke ville blive skuffede.

[shashin type=”photo” id=”2033,2034,2042,2041″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Seeblick Toni’s sø, samt restaurant

Vi havde i receptionen fået nogle armbånd, som øjensynlig skulle bruges til at lukke døre op til nogle fine børnefaciliteter og det gik vi så på jagt efter, mens Bryan fik en velfortjent lur. Vi fandt i kælderen – under restauranten – en dør, som kunne åbnes med armbåndet og der var et rigtig fint indendørs legeland, som vi kender der derhjemmefra og vupti, så var alle 3 igang med skøn leg. Efterfølgende kiggede vi efter det børne-vaskeland, som de i receptionen havde nævnt og det skulle vi godtnok lede lidt efter, da vi skulle ind ad ved opvaskerummet og så bruge armbåndet igen for at komme ind til de rigtig fine faciliteter; ned ad en trappe  og ind til herre-vaskerummet var der en dør ind til højre;  og her åbnede der sig en dør til 1000 og en nats eventyr. Her bliver billederne nødt til at hjælpe til, men vi har altså aldrig set noget lignende. Baderummene til de voksne var altså heller ikke uden evner; om aftnen fik jeg den luksus at komme i badekar – helt sikkert alle 5 stjerne værd og mere til !!  Derudover var der en teenage-afdeling med div.  Spillemaskiner, jukebox og hyggemøbler, som ihvertfald fik Anders’ øjne spærret op.  En lille tur ned til søen og lidt soppen blev der også tid til; virkelig lækkert klart vand og til sidst var der lidt udenfor pladsen nogle dyr;  nogle geder og små baby kaniner, som vakte vild jubel blandt pigerne; Anders var blevet hjemme hos I-Pad’en. Ponyer var der også, men vi blev enige om at holde lav profil, da de jo hørte til et pensionat, som så vidt jeg kunne se, ikke havde noget at gøre med vores campingplads.

[shashin type=”photo” id=”2037,2044,2043,2039″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

De fine faciliteter ville ingen ende tage  !!

Vi snakkede lidt med et par danskere, som var ankommet dagen før og de var også begejstrede, selvom vejret havde vist sig fra sin kradsbørstige side (som det jo desværre tit gør i Østrig), da de ankom.  Selvom Anders og jeg tog vores meget nuttede, killingagtige og bedende øjne i brug for evt. at overtale herren i huset til at blive en ekstra dag, kunne vi godt se, at vejrudsigten ikke var med os; det ville stå ned i stænger om mandagen og vi er nu engang ret glade for at kunne pakke ned i tørvejr (selvom det kun var solsejlet vi havde sat op).

[shashin type=”photo” id=”2045,2046″ size=”medium” columns=”2″ order=”user” position=”center”]

Altid et hit med nogle søde dyr