Mustang GT roadtrip fra New York, Washington m.m – Dag 8

Dag 8:   27. oktober 2017

Fredag meldte sin ankomst og idag var det hjemrejsedag, men indtil da skulle Mustang’en lige luftes en sidste gang; vi skulle først flyve kl. 22, så vi havde hele dagen til rådighed. Egentlig var vi ved at være mættede og faktisk klar til at vende næsen hjem, men vi måtte finde på noget at bruge tiden på. Efter morgenmad var det udtjekning og bagagen var målt og vejet; tjek. Derefter kørte vi udad – det gav ingen mening at køre ind til Manhattan, hvor parkeringen kostede 10 dollar pr. time ca. !  Vi fandt igen en Macy’s Backstage og fik lige gjort et sidste par indkøb, hvorefter vi fandt en Ihop (Bryan huskede den omelet, han fik her sidste år) og den skuffede ikke; virkelig lækker omelet, omend de nok er mest kendte for deres pancakes med div. tilbehør.

Ihop er garant for en lækker lækker omelet. Jeg lærte deres fortræffeligheder at kende sidste vinter i San Fransisco 🙂

Halvt fortæret men stadig MUMS 🙂

Vi ville gerne finde en strand, som der burde være masser af her. Desværre koster det penge at komme ud til de fleste strande, men vi fandt dog en fin én med en lang “boardwalk” langs stranden, her var mange løbere, cyklister og en del surfere, der var ligeglad med at der kun var 16 grader – i det mindste var solen fremme idag.

Det lykkedes endda at finde palmer på Long Beach – den havde vi ikke lige set komme 🙂

Gratis strand lykkedes også efter nogle forsøg. Selvom himlen er blå, er det dog lige i underkanten med temperaturen … En badetur trækker ikke sån helt vildt i os.

Fin boardwalk med cykelsti 🙂 Flere km lang.

Google hjalp os med at finde endnu et fint sted lidt længere væk fra JFK lufthavnen; Old Westbury Gardens, som bliver betegnet som en af verdens smukkeste parker.

Mange blomster – heriblandt en masse roser, som parken er kendt for – var naturligvis afblomstrede for denne sæson, men der var stadig farver – ikke mindst i træerne; smukt med smukt på. Stille og roligt fik vi halet os ind på denne sidste dag, men vi ville gerne nå at få vasket bilen før end den skulle afleveres. Pga trafikken – meget tæt – og manglende vaskehaller, måtte vi acceptere at skidtet blev siddende. Vi fik dog indkøbt et par sandwiches til hjemturen siden vi nu ikke fik opgraderet billetterne og fik afleveret bilen hos Budget; jeg syntes at kunne skimte en tåre i Bryans øjenkrog ;-P

En smule forundret …

… over dette rædsel af en lysestage 😀

Superflot ude i haven

En sø med tilhørende pavilion har man da også – det klart !

Gad vide hvad de pynter op til?

Det må være noget fastalavn af en slags 🙂

Fra havesiden fejler hytten nu heller ikke noget.

En natursø kan man altså heller ikke undvære !

En natursø uden en bro? Nej, det går da virkelig ikk’ 😀

HOV – jeg går da den helt forkerte vej !! “Temple of Love” er jo den anden vej 😀

Da vi blev boardet fik Bryans øjne dog et andet udtryk; de havde skiftet fly siden vi bestilte og betalte for siddepladserne ved nødudgangen, så nu blev de samme pladsnumre pludselig til snævre pladser midt i flyet. Stewardesserne trak på skuldrene og bedyrede, at de ikke kunne stille noget op siden alle pladser var besat. Senere skulle det vise sig ikke at være helt korrekt, da der lå nogle heldige asner og slængede sig henover flere pladser, så DE kunne sove — det var godtnok mere end vi formåede 🙁  Jetlag’et efterfølgende strakte sig for mit vedkommende over flere dage, men det var godt at komme hjem og konstatere, at Farmor igen havde klaret ærterne derhjemme til UG for at vi kunne slappe af og nyde turen — 1000 tak for det endnu engang 😀

Et sidste vemodigt afskeds billede af vore trofasten følgesvend.

En brugt ferie til salg 🙁 ØV. Men shit det har været en fed en af slagsen. Update – efter en klage til Norwegian over sæderne på hjemturen, har vi fået 500kr refunderet 🙂

Herunder lidt facts:

1. overnatning i Queens;  Fairfield Inn (fine værelser og morgenmad, men larm udefra)
  2. overnatning i Rosslyn/Washington:  Rosslyn Inn (lidt uddaterede værelser og mangelfuld morgenmad, men kanon beliggenhed)
  3. overnatning i Lancaster:  Country Inn (absolut topklasse hvis man ikke er vant til Hotel Hilton el. lign.)
  4. overnatning i Stroutsburg; Budget Inn (o.k. værelser på nær vinduer, der ikke kan åbnes, fin morgenmad)
  5. overnatning i NYC:  Days Inn i Queens (o.k. værelser, men naturligvis mindre nu hvor vi er kommet til NYC – morgenmaden er rigtig fin)
  6. Leje af bil; Budget – Mustang GT – kr. 4250/7 dage – OK til prisen 😀 😀 😀 😀 😀

Alle bookinger er foretaget på Booking.com – Utrolig nemt “on the go” med deres mobil app.
Bilen er direkte hos Budget.com – det var der prisen var skarpest (Efter at have testet utallige rabatkoder) 🙂